Friday 24 February 2012

Habislahhh!!!!


A : Subhanallah, cantiknya rambutmu. Lurus bagai menggunakan teknik rebonding.
B : Terima kasih. Rambut saya memang sudah semulajadi begini.
A : Tapi sayang...
B : Kenapa pula???
A : Di akhirat nanti rambutmu akan dibakar.

C : Alhamdulillah, kamu mempunyai bentuk badan yang menarik.
D : Oh, ye ke? Saya memang sentiasa menjaga bentuk badan saya agar menarik.
C : Tapi sayang...
D : Kenapa pula???
C : Pakaianmu begitu sendat dan sempit sehingga menampakkan susuk tubuhmu kepada orang lain.
D : Memang sesuailah dengan tubuh saya yang kurus ni.
C : Namun, kamu berpakaian seperti orang yang bertelanjang. Tidak elok bagi seorang gadis berpakaian begitu, ia akan menaikkan syahwat lelaki. Kamu juga akan merendahkan maruah seorang gadis.
D : Itu hak saya.
C : Kamu tiada hak dalam memilih tentang kewajipan yang telah diberi kepadamu. Apa manfaatnya, jika akhirnya di akhirat nanti tubuhmu dibakar.

(Wahai kaum wanita yang di sanjungi, tutuplah auratmu dengan sempurna. Adakah kamu tidak takut dengan siksaan-Nya. Walaupun ianya sukar, walaupun ianya rimas dan perit kelak ganjarannya adalah syurga. Tempat yang akan membelaimu selamnya. ) Salam Cahaya ♥

No comments:

Post a Comment