Sunday, 26 February 2012


Makan KFC mmg best kan? Cube korang bayangkan..ini adelah kisah pengalaman ana sdiri..sedang korg2 sdap menikmati ayam goreng,tbe2 dtg sorg bdak kecik masuk KFC tu..baju compang camping.koyak sne koyak sini..die pndg je sume org dgn tgan memegang cawan plastik..mukenyer bkerut2 menahan lapar tak thingga..die pun memulakan langkahnye ke stiap meja..tatkala dia bjalan ke satu meja keluarga cina yg t...gah makan,die mghulurkan cawan tanda meminta sedekah..dye bkate,uncle,aunty,bgilah sye duit sedikit,sye nk mkn,nk mandi..tapi kate2nye tak diendah malah salah seorang anak lelaki keluarga cinta tsebut bgun dari tmpt duduknye dan mnendang dgn skuat hati ke perut bdak itu..tsungkur bdak itu kesakitan..namun dgn kesakitan dye bangkit menuju ke meja yg sterusnya..meja itu diduduki sebuah keluarga melayu..die pun bkate,pak cik,mak cik,bleyh bgi sye duit sdikit? sye nak makan,nak mand..blum smpat bdak itu menghabiskan tutur bicaranya sebijik penumbuk hinggap ke muke bdak kecil itu..darah mengalir dgn banyaknya keluar dari hidung bdak tsebut akibat ditumbuk oleh pak cik tsebut..tak tbangun bdak itu malah di saat die sedang keperitan menanggung kesakitan di bdan,die diheret keluar dari KFC oleh bos KFC tsebut dgn tiada perasaan bperikemanusiaan..dicampak bdak tsebut tjatuh ke dlm longkang..kpale bdak tsebut thantuk bucu longkang dan darah mengalir umpama air sungai..dgn kudrat yg tinggal hanya utk bukakan mata,die bgun memanjat longkang tsebut dan tbaring tsungkur di atas kaki lima tsebut..org hanya berjalan umpama tiada ape2 blaku tanpa menghiraukan kesakitan bdak itu..datang seekor kucing menjilat pipi bdak tsebut dan tjage sekejap bdak itu dari kesakitannya..dia memeluk kucing tsebut dan gosok di kepalanya smbil berkata..Ya Allah,besar dugaanMu kepada ku..aku tidak berdaya lagi Ya Allah dibuat seperti ini setiap hari..berikanlah petunjuk Mu Ya Allah agar aku boleh mendapat bahagia..Kasih sayang Allah terlalu besar,bdak itu meninggal di situ,Allah membawa rohnya naik ke syurga..kucing yang dipeluknya itu menarik sekujur tubuh ke tepi jalan kaki lima tsebut dan mjilat2 pipi bdak itu lalu kucing itu duduk di atas bdan bdak tsebut dan kakinya mengusap2 rambut bdak tsebut..sorg laki yg lalu di situ bru terperasan tntg tubuh bdan bdak itu..lantas tergamam lelaki itu lalu orang di sekelilingnya btanye knaper lelaki tsebut tdiam,laki itu menunjukkan jarinya ke arah sebuah jasad terkujur layu tiada bernyawa..orang di sekeliling segera pergi kpd jasad bdak itu dan segera menutupinya dgn surat kabar dan menelefon ambulans..setelah bberapa minit,ambulans dtg membawa jasad bdak itu pergi..beberapa buah kereta mengekoinya..sesampainya di hospital,pihak hospital trus memandikan mayat bdak tsebut dan mengafankan jasadnya..ketika sampai di salah satu tapak perkuburan Islam..dilihat sebuah liang lahad telah tsedia dan segera mengebumikannya di sne..setelah siap segalanya,didapati kubur kanak2 tsebut mula menumbuhkan pokok di sekelilingnya..pak imam brase pelik lalu dia menanyekan sesuatu kpd pembawa van jenazah dan memberitahu bahawe mayat bdak itu ditemui di tepi kaki lima..tkejut pak imam namun dia terus melangkahkan kakinye ke rumah..pd keesokan harinya,pak imam lalu di tanah perkuburan tsebut dan Subhanallah..tapak perkuburan bdak tsebut btukar sebuah pokok buah zaitun yang subur menyinar..inilah tanda kebesaran Allah tentang kasih sayangNya kpd hamba2Nya..Moga kisah ini menjadi iktibar kpd para pembaca :)